شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Next article
Previous article
کاریکاتور/ تعویق افزایش قیمت خودرو – سفر سپ بلاتر به ایران و انتظارات ایران!
در پی انتشار خبر حرکت نمادین کاروان حضرت امام حسین (ع) در سایت اریسمان نیوز و متعاقب آن ارائه تعداد زیادی از نظرات مختلف از سوی کاربران محترم درباره نحوه برگزاری این مراسم، آقای محمود آقادوستی یکی از دست اندرکاران اصلی مراسم حرکت نمادین کاروان حضرت سید الشّهداء (ع) در اریسمان؛ با ارسال یادداشتی به سایت اریسمان نیوز از نگاه و زاویه متفاوتی به نحوه و اهداف برگزاری این مراسم و همچنین درج نظرات گوناگون در این سایت پرداخته است که متن کامل آن عیناً و بدون کم و کاست به شرح ذیل منتشر و تقدیم شما دوستان و خوانندگان گرامی می نماییم:
بسم رب الحسین
حمد وسپاس خدای یکتا را که فرصتی دیگر داد تا محرمی دیگر را باشیم و بر مظلومیت سالار شهیدان و علمدار باوفایش و شهزاد علی اکبر (ع) و شهزاد قاسم بن الحسن (ع) و مظلوم ابدی تاریخ آقا علی اصغرحسین بگرییم. حسین مظهر پاکی وصداقت، حسین مظهر آزادی وآزادگی و درس حضرتش همیشه سرلوحه زندگیمان “مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است ” سلام بر علمدار همه ی زمان ها و مکان ها سلام بر سالار وفا و مردانگی، سلام بر سقای بی دست دستگیر، سلام بر غیرت، سلام بر عزت، سلام بر یل ام البنین، سلام بر زاده علی مرتضی سلام بر حیدر ثانی سلام بر بچه شیر مرتضی سلام بر فرزند زهرا سلام بر پهلوان پهلوانان سلام بر سالار زینب سلام بر حسین و برادر حسین سلام بر شیر مرد کربلا سلام بر ابوالفضل العباس سلام بر عباس سلام بر مردانگی و غیرت است سلام بر عباس سلام به وفا و نجابت است سلام بر عباس و سلام بر اربابش حسین تشنه لب. سلام بر زینب سلام بر عقیله ی بنی هاشم سلام بر صبر و استقامت زینب سلام بر فرزندان شهید زینب و در اخر سلام بر محرم سلام بر اسلام ناب محمدی سلام بر حسین که روح این اسلام ناب است سلام بر ثار الله سلام بر خون خدا ســــلام برحــــــــــــین و در کنون زمان به فرموده رهبر عزیز حزب الله لبنان آن سید عزیز و والامقام ” لبیکــــ یا حـــــین (ع) لبیکــــ یا حـــــین (ع).
قصد ورود به این عرصه و ارایه نظر رانداشتم زیرا همانطور که بچه های زحمت کش اریسمان نیوز در جریانند و می توانند بر این ادعا صحه بگذارند در مطالب منتشر توسط خودم و یا امری که نقش کوچک و ناچیزی در آن داشته باشم تاکنون نظری درج نکرده ام زیرا این عمل را به سخره گرفتن خویش و افکارم می دانم و معتقدم لازمه احترام گذاشتن به دیگران درک شخصیت و کرامت خویش است. در ضمن به کرات از جناب آقا میثم، آقا محمود و آقا کاظم سه عزیز زحمتکش در سایت اریسمان نیوز عاجزانه درخواست کرده ام که کلیه نظرات اعم از موافق و صد البته مخالف را بدون کم و کاست درج نمایند زیرا از دل این نظرات و انتقادات می توان به اندیشه های بهتر و عالی تر رسید و معتقدم تبادل و تقابل و تضاد افکار در آخر در مسیر صحیح به نتایج بی نظیری منتج خواهد شد.
سال ها بود که برگزاری مراسمی همانند حرکت کاروان حسینی ذهنمم را درگیر کرده بود که به حمدالله به مدد ارباب بی کفنمان و تلاش تک تک جوانان ولایتمدار و عاشق کهن دیار این کار انجام شد همه زحمت کشیدند به همه شان خسته نباشید می گویم و از خداوند منان موفقیتشان را مسالت می نمایم .خدا راشاهد وگواه می گیرم قصد ورود نداشتم اما دیدم برای تنویر افکار عمومی لازم است مطالبی را هرچند مختصر عرضه بدارم:
در نظرات مطالبی عرضه شد و صد البته نقدهایی دلسوزانه نیز که از همگان چه آنان که تعریف وچه آنان که انتقاداتی داشتند تشکر می کنم زیرا مطمئنم ضرورت ثبت نظر چه موافق و چه مخالف پیگیری یک موضوع است و از این بابت خداوند تبارک و تعالی را شاکرم. اما چند نکته از موافقان محترم ملتمسانه می خواهم از درج و تشکر از حقیر سراپا تقصیر خودداری نمایند، زیرا من عضو کوچکی هستم و لاغیر و لازمه ی انجام مراسمی اینچنینی دمیدن روح اتحاد و انسجام در کالبد گروهی جوان و نوجوان می باشد و بدون حضور و فعالیت یکایک این عزیزان هرگز کسی قادر به انجام کاری نخواهد شدپس باردیگر با زبان الکن خویش از فرداً فرد عزیزان تقدیر و تشکر می کنم و فقط می توانم بگویم اجرکم عندالله خدا قوت و گلی به گوشه ی جمالتان و دست مریزاد به جوان و نوجوان کهن دیار.
در انتهای نظرات با نظر آقا یا خانم محترمی با نام سرهنگ و آقا یا خانمی با نام مستعار به کدامین گناه برخورد کردم که با مطالعه نظرات این عزیزان بزرگوار متوجه شدم این دو عزیز دارند به نوعی جدل روی می آورند و صد البته نمی خواهم در این باره قضاوت و نظری ارایه نمایم و مطمئن هستم این دو بزرگوار هر دو دغدغه شریعت دارند نه دغدغه شهرت و قضاوت دراین باره را به افکار عمومی و نسل جوان کهن دیار می سپارم.
نظرات هردو عزیز قابل نقد می باشد ولی همانطور که می دانید هرکسی آنگونه زندگی می کند که می اندیشد و جایی که می توان با خوب اندیشیدن و خوب دیدن خوب زیست چرا درگیر هوا و هوس شویم و به جدل بپردازیم برادران وخواهران محترم “پرنده رفتنی است پرواز را به خاطر بسپارید “ بیاییم یکدیگر را سیاه و سپید نبینیم بیاییم انتقاد کنیم و در عین حال ظرفیت نقد شدن را بیابیم. خداوند تبارک و تعالی را گواه می گیرم تمام نقدها را بارها و بارها خواندم و اندیشیدم که چه باید کرد و چگونه می توان حق مطلب را بهتر و بهتر ادا کرد جا دارد در اینجا همانگونه که در پایان مراسم عرض کردم بار دیگر به صراحت بگویم ” دست تمام کسانی را که به هر طریق ممکن تمایل دارند در این مراسم و مراسمات اینچنینی فعالیت نمایند را به گرمی می فشاریم و با جان دل پذیرای انتقادات سازنده شما هستیم .
اجرکم عندالله
برادر کوچک شما محمود آقادوستی
۱۳۹۸/۰۵/۱۴
۱۳۹۸/۰۵/۰۲
۱۳۹۸/۰۳/۰۱
۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مدیر مسئول :
میثم جعفری
09132624539
پشتیبانی فنی :
محسن صباحی
09139627106
ایمیل سایت :
فاکس :
03154312370
اگه میشه اهنگ ایمان فروزش خواننده بادروی که برا محرم خونده رو بذارید برا دانلود ممنون.[
هر چی گشتم توی گوگل اصلا نبود 😀
انصاف در نقد، صدق در حمایت:
۱- برخلاف آنچه این روزها، برخی از نظرات به غلط تصور و یا به عمد، القاء میکنند،که محاوره ی غیر حضوری اینجانب با ایشان ایراد شده است، بر اساس کینه و عقده ی درونی وانشده، است، و مطالب شما بذر بغض و کینه را در دل ما نرویانده است (طبق پاراگراف جوابیه ی شما) ، در یک جمله، این غلط می باشد.
۲- مخاطب، منتقد خود رو دیکتاتور محض پنداشتن و مرض داشتن، ایراد نموده اید، چرا؟ چون، بخشی از آن صحبت هایم را به میل و دلخواه خود برجسته نموده و بخشهای دیگر را که تفسیرکننده و توضیحدهنده بخش مورد نظر است، تا یک ذهنیّت بدی از ما برای سایر خوانندگان به جا بگذارد (خدای نکند که اینگونه باشد).
۳- یک مجموعه هماهنگ است که اجزاء آن با یکدیگر پیوندی ارگانیک داشته باشند و هر جزء در کنار و در پیوست با سایر اجزاء قابل تعریف باشد. در مثل، مناقشه نیست، از این روی بهعنوان مثال- و فقط بهعنوان مثال- و برای تقریب ذهن میتوان به داستان معروف آن ژولیده دورهگرد اشاره کرد که از او پرسیدند؛ چرا نماز نمیخوانی؟ پاسخ داد؛ در کلام خدا آمده است «لا تقربوا الصلوه… به نماز نزدیک نشوید» گفتند اما، این آیه دنباله «و انتم سکاری… در حالی که مست هستید» هم دارد، یعنی در حال مستی نماز نخوانید. مدعی گفت؛ مگر بخش اول، دستور خدا نیست؟ چه گناهی دارم اگر به این دستور عمل کرده باشم؟! او را گفتند؛ این بخش از بخش دوم جدا نیست و اگر چنان کنی، نه فقط بخشی از فرمان خدا را بجای نیاوردهای، بلکه مصداق آنانی هستی که به بعضی از آیات ایمان آورده و به برخی دیگر کفر میورزند- نومن ببعض و نکفر ببعض- و این، شیوه کافران و منافقان است.
۴- اینها بچههای خودمان هستند، بچههای این روستا، یک ماموریتی را دارند انجام میدهند. کار سختی هم هست، که بر عهده اینها است؛ دارند با تلاش فراوان آن کاری را که بر عهده آنها است، به نحو احسن انجام میدهند. شاید این کار، به گفته ی خودشان دارای نقصانی باشد، اما این نقصان، خدای نکرده نباید تعمیم داد به اصل و کلیت مراسم. که با ادامه ی این کشمکش ها، روح پاک یک کار مذهبی و دینی را از بین برده می شود. مهم این است که هرکس به اندازه فهم و درک خود از مراسم کسب فیض کند، اما به شرط نبود هیچ انحرافی.
بنابراین نباید ماموری را که مشغول یک کاری است و مسئول یک فرایندی است مورد تضعیف یا توهین یا بعضی از تعبیراتی که گاهی شنیده میشود قرار داد؛ که کاری بسی نکوهیده است.
۵- این تذکر «مهم» از آن روی «لازم» و ضروری بوده و هست این مجموعه، که همه شواهد نیز گواه آن است؛ «بچههای خودمان»، «بچههای روستا» هستند و ماموریت «سخت» و «مهمی» را برعهده دارند و بدیهی است که به آنان، نه فقط «گناه» و جرمی نابخشودنی است بلکه دستکم ۲ پیامد خطرناک و پرآسیب نیز به دنبال خواهد داشت:
اول؛ دلسردی این مجموعه و پیدایش احتمالی این احساس در آنها، تلاش و زحمات آنان را نادیده پنداشته شود. بنابراین از کارشان دست بکشند، و اگر این کشیدن ها لطمه ای به دین وارد کند، حتماً و حتماً مسببین آن، چوب اونو می خوردند، و از طرفی دیگر، اگر خدای نکرده و نکند، بخواهند انحراف در دین و عقل مردم ایجاد کنند، آنها هم اون چوب رو می خورن.
دوم؛ این که دوستان نادوست بیرونی متوهم شوند و به خیال موهوم خودشان ، عدم انسجام داخلی در کرنا کنند و با وقتکشی در پی بهرهکشی باشند!
و پیامدهای ناگوار دیگری که اشاره به آن از محدوده این نوشته محدود بیرون است.
۶- اما، به هشدار و برشمردن «باید»ها و «نباید»ها در این مراسم، بیان شد که البته بیانم رسا بود اما برداشت از آن نوعی تلخی به همراه داشت.
این هشدارها به وضوح حکایت از آن دارند که نه فقط راه نقد منصفانه و دلسوزانه در چرخه محاورات غیرحضوری بسته نیست، بلکه نقدها اگر منصفانه و دلسوزانه و بیرون از غرضورزیها و طایفه گرایی، و جناح بندی سیاسی باشد، میتواند این مجموعه رو در مأموریتی که برعهده دارند، تقویت و پشتیبانی کند.
هر کاری که به مصلحت این روستا و جوانان و نوجوانان باشد انجام بدهید، ما از آن کار حمایت میکنیم، کمکتان میکنیم، دعایتان هم میکنیم، لکن توصیه هم میکنیم، مواظب انحرافات در دین باشید.
این به معنای آن است که اولاً؛ علیرغم دلسوز و مورد اعتماد بودن این مجموعه محترم، احتمال خطا در اقدامات آنان وجود دارد.
ثانیاً؛ این خطاهای احتمالی نمیتواند مورد تأیید باشد.
و ثالثاً؛ از آحاد مردم میخواهیم که با «چشم و گوش باز» و هوشیاری و بیداری به صحنه بنگرند، انتقادی دارن بیان کنند و جلوی هر نوع انحرافی بایستند.
پنابراین به آسانی و بدون کمترین ابهامی میتوان نتیجه گرفت به همان اندازه که «تخریب» و اتهاماتی هم نظیر آن، به این مجموعه، مذموم و ناپسند است، «هوشیاری و دقت» در این عرصه که نقد منصفانه و دلسوزانه ترجمان دیگر آن است، ضروری و حیاتی خواهد بود.
۷- اما، مجموعه دلسوز و فداکار در صورت خطا، «قابل نقد» است و این نقد اگر دلسوزانه و خیرخواهانه باشد، نقش تقویت کننده دارد و نه تضعیف کننده.
۸- نه تنها این مجموعه، بلکه هر گروه و مجموعه ای که بخواهد هر کار دینی یا مرتبط با دین باشد، باید موشکافانه اونو زیر نظر داشت که مبادا پا را از گلیم درازتر کند و خدای نکرده و نکند حتی فکر انحراف در سر داشته باشد، که با تمام قوا جلوی آن قد علم می کنیم و می ایستیم. بدیهی است که روشنگری در زمینه پیدایش هر انحراف ولو جزئی، در دین و هشدار به هر مجموعه ایی، درباره ی ترفند و اثرات سوء آن، نه فقط تضعیف نیست بلکه دلسوزی و حمایت نیز هست.
۹- برای بار هزار و یکمی، اساس و جوهره ی دمّامه زنی دارای اشکال است، اینکه بگیم در اون شهر و در اون مراسم اجرا می شود، این خود دارای بحث جداگانه ای است.
۱۰- بحث دیگر، حمایت جدی از تنها روحانی محل می باشد، تنهایش نگذارید، دیگران هم کم لطفی و هم بی لطفی نثارش می کنند، اما شما نکنید و نگذارید اینچنینش کنند، ایشان یار و شاگرد استاد تمام معنای تفسیر قرآن، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین،حاج شیخ رحمت اله جعفری (خدایش بیامرزد) هستند.
شما خود داشتید به این شعار، جامه عمل می پوشاندین، “مرغ همسایه، غاز است”.
۱۱- ولی در خاتمه وجیزه پیش روی، تنها به این نکته- بخوانید نتیجه- بسنده میکنم، تنها موکدات ما، روی دین است که مبادا انحرافی در آن ایجاد شود و در ضمن آن که، هیچکس نباید خود را بیرون از حلقه مخاطبان مجموعه یاد شده بداند، نقد اگر منصفانه و دلسوزانه باشد به قول خواجه شیراز، جای دعا مینشیند؛
من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف
تا به حدی است که آهسته دعا نتوان کرد
من به نوبه ی خودم از همه ی مجریان این برنامه ی معنوی تشکر میکنم
اجرکم عندالله